Året som gått!

Det har hänt massor med saker under året som gått i vårt liv. Först så flyttade jag och Dadde ihop första mars. Vi flyttade ihop i en fin trea här i Vänersborg mellan min gamla och Daddes gamla lägenhet. Jag friade till Dadde i maj och i september gifte vi oss på Tullholmen. I år har vi också fått reda på att vi ska ha en bebis, vårt första gemensamma barn ihop, i slutet av mars nästa år.

Detta året har både Dadde och jag fyllt 30 år också! Tänk att han bara är två månader äldre än mig, min älskling. Har inte haft något stort kalas då vår stora fest var vårt bröllop i år.

Min äldsta dotter har blivit en stor tjej och börjat i förskoleklass efter lite tjafs med hennes pappa. Hon trivs och har det bra i sin klass och motbevisade sin pappa som inte trodde att det skulle gå bra. Min stora tjej har vuxit jättemycket som person och vågar mycket mer. Har blivit mer som ett barn ska vara!

Nu är ju inte året helt slut, det återstår ju några timmar, men jag tror inte så mycket mer kommer hända. Vi har precis ätit en god pastarätt som Dadde (tack och lov) också tyckte var god. Hela familjen tyckte att den var god även om Alva mest åt pastan. För er som är intresserade kommer receptet här nedan.

Det som behövs för den här pastarätten (som jag tyvärr inte vet namnet på ) är:
2 paket bacon
Champinjoner
400 gram brocolli
En stor burk Creme Fraiche
Valfri pasta
Riven ost

Man börjar med att koka pasta och brocollin för sig.
Man delar baconet i mindre bitar och steker detta först.
Sedan skivar man champinjonerna och steker dem lätt också
När detta är färdigt häller man brocollin, baconet och champinjonerna i en stor kastrull tillsammans med Creme Fraichen och låter det koka lite till.
Precis innan serveringen blandar man i pastan och serverar rätten gärna med lite riven ost på toppen.

Jag lovar det är hur gott som helst!

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0