Dikt skriven av mig

Han
Han kom till mig med regnet
med alla tårarna han aldrig såg
Han satt hela min värld i gungning
Fick mig att inse
att jag längtade någon annanstans
Han fick mig ur balans
Fick mig tappa all vett och sans
Han smög sig in i mina drömmar
Fyllde mina tankar
tills han var den ende i dem
Han fick mig att längta
Fick mig att önska
att jag inte gjorde det
För trots allt visste jag
att jag borde längta någon annanstans
För jag visste att hon fanns
Hon som hade allt som jag ville ha
Ett tag var jag arg på henne
Var avundsjuk på det hon hade
För jag förstår henne
Jag hade gjort precis som hon
Men nu vet jag en sak
Jag är inte längre avundsjuk
För hon har inget jag vill ha
För hennes skull hoppas jag
att han älskar henne och att det är henne han vill ha

Du
Du kom till mig med solen
Med allt solsken som jag längtat efter så
Likt en blyg viol vann du mitt hjärta
för med dig fanns inga tvivel
Från första stund tyckte jag om dig
och hoppades att du skulle känna likadant
Till dig vill jag nu säga
"Jag älskar dig av hela mitt hjärta
och hos dig,
hos dig vill jag stanna kvar!"

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0