Helgen som har varit

Har haft en bra helg trots att den började lite dåligt. Vi sålde ju lite på barnloppis i lördags och det gick dåligt, för att inte säga uruselt :(. Det började med att mamma (som skulle varit barnvakt) skickade ett SMS till mig på morgonen att hon inte kunde komma för att hon inte hade kunnat sova så vi fick ta med oss packning och två små (kunde inte fixa annan barnvakt med så kort varsel). Väl där fick vi byta bord, Alva och Julia var griniga så Dadde gick med dem och lekte i Skräckleparken och desstutom hade vi fel sorts varor med oss så på de tre timmarna fick jag/vi sålt en klänning för 10 kronor. Lite surt med tanke på att avgiften för bordet gick på 100 kronor så vi gick minus :(. Igår (det är faktiskt ny dag) var vi på 30-årskalas och det var kul, men det är vid sådana här tillfällen som jag saknar min bil. Det går sjukt dåligt med tåg till och från Grästorp härifrån. Det var lugnt att ta sig till Grästorp till 16 när kalaset började. Det fanns ett tåg som var framme ca 16.11 men hem var riktigt dåligt. Det gick ett vid 18:00-tiden och sen gick inte nästa förrän 21.45. Det är trist att behöva vänta flera timmar på tåg och inte kunna åka hem när man vill (speciellt när man har småbarn och man känner att värdparet hade velat ha lite tid för sig själva). Suck :( Jag vill ha en bil. Att jag dessutom glömde min mobil hemma med min sms-biljett som jag beställt gjorde det inte bättre. Köpte en ny på tågstationen i Vänersborg innan vi åkte (hann precis) och så kom det ingen och kontrollerade biljetten. Inte på väg hem heller och det får en att fundera om det är värt att köpa en biljett eller om man ska chansa nästa gång och åka utan? Av alla gånger jag åkt tåg till Grästorp (fyra) har de bara kontrollerat biljetten 1 gång. Om jag hade varit lite fräck och chansat på att åka utan hade jag kunnat spara 123 kronor som jag hade kunnat gjort något betydligt roligare med.

Nu ätr det färdigbloggat för i natt. Mina ögonlock känns tunga så nu går jag och lägger mig. På återseende!!

//Ellicka
David
2010-05-31 @ 10:56:43

Jag kan nästan slå vad om att ifall vi åker utan biljett så kommer det en kontrollant, och om vi åker med så kommer det ingen... :-(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0