Förbannad!!

Nu har ju Hibens bil gått sönder. Vad det är för fel med den vet jag inte och det gör väl inte han heller. Hur som helst så till följd av att hans bil inte längre fungerar (och han inte lagar den) så vill han bara ha barnen varannan helg istället för som nu varannan vecka! Jo jag fattar att det blir jobbigt för honom men det är inte lättare för mig. Jag har ju absolut ingen bil och är gravid i femte månaden. Han tycker att det är jobbigt att ta hand om barnen själv och säger att vi är två. Visst är vi det, men under alla dessa år jag och han bodde ihop hjälpte han mig aldrig med barnen och dessutom var det ju han som nödvändigtvis ville ha barnen varannan vecka från början. Visst kanske det är under en begränsad tid men just nu orkar jag inte och tycker faktiskt att det är på tiden att han börjar ta ansvar för sina barn. Hatar när han gör så här. Vad tycker ni att jag ska göra??

På återseende!!

//Ellicka
Malin J
2010-11-30 @ 20:02:03

Familjerätten!

Ellicka
2010-12-01 @ 08:24:47

Vi får se om han lugnar ner sig eller fortsätter tjafsa. Har haft nog med myndigheter nu på ett tag. Hade ju kontakt med sociala mycket p.g.a. Hibens problem med spriten. Om inte annat så tänker jag kräva underhåll i så fall vilket jag faktiskt har rätt till!

Malin J
2010-12-02 @ 16:14:41

Kör på bara. Du kan ju även nämna att han har en tendens till att bli våldsam. Tror att flickorna skulle må bättre med mer tid hos dig och Dadde. Skulle hiben börja jävlas mer så får han finna sig i övervakad umgänge med barnen. Barnens säkerhet går först, hans ego kommer sist. Så enkelt är det.

Förstår att du inte orkar med myndigheter just nu,men det är bra att soc vet vilka ni är , för då finns det dokumenterat vilka problem ni har haft.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0