Stackarn!

Min stackars Vincent har inte sovit mycket idag och verkar ha ont i magen. Han har varit helkonstig hela dagen och har inte alls varit sig själv. Fick tips om ett par magdroppar till honom som jag ska köpa imorgon och jag hoppas att det får honom att må bättre.

Pratade med Gun-Britt om mina misstankar (tycker det ser ut som han håller på att få tänder och tycker mig känna något vasst). Hon såg och kände det också men sa att det inte behöver vara tänderna som vi känner och att det i så fall är väldigt tidigt han får dem. Normalt är ju runt 6 månader men bebisar kan även få tänderna tidigare. Vi lär väl märka snart om tänderna är på g eller om det bara är inbillning från min sida.

På återseende!!

//Ellicka
Anna-Maria
2011-04-29 @ 14:53:22

Anton fick sina tänder när han var nästan 3 månader....

Skulle gissa på att eran lille guldklimp har kolik, de har våran tjej...Har testat både miniformdroppar och semepers magdroppar, blev att byta tillbaka till miniformdroppar då hon verkar på bättre av dem...Har inte haft något barn med kolik förut så jag ringde min mor och talade om hur våran tjej var och de stämde så då frågade vi på BVC för att få de bekräftat en gång till, inte kul med kolik:-(

Ellicka
2011-04-30 @ 14:35:44
URL: http://ellicka.blogg.se/

Köpte sempers magdroppar till Vincent och jag vet inte om han blivit något bättre av dem än. Han sov i alla fall lite bättre på dagen igår men var lite orolig på kvällen.



Hon på BVC sa inget om kolik när jag pratade med henne så det tror jag inte att det är men man vet ju inte.

Anna-Maria
2011-04-30 @ 15:37:31

Oki, tror inte att sempers magdroppar är så bra, funkar på morgonen men sedan under dagen hjälper de inte, på bvc pratade de så bra om dem. Men eftersom man bara får ta dem en gång om dagen...Miniform tar man varje gång de äter, så de funkade bättre på Nora, du får prova dig fram:-) Är ju inte farligt att ge dem, de fanns redan när vi var små:-) Hoppas att de löser sig med er lilla guldklimp och att ni får sova ordentligt på natten:-)

Ellicka
2011-04-30 @ 22:31:43
URL: http://ellicka.blogg.se/

Jo då. På nätterna sover han som tur är. Det är bara det att vissa dagar får man ingenting gjort här hemma för han sover bara korta stunder i ens famn.

Anna-Maria
2011-05-01 @ 16:24:35

Kom på att du kan ju testa att lägga honom mage mot mage, ungefär som när du ammar, men att hans öra hamnar mot ditt hjärta så han hör dina slag. Å så vyrsa lite försiktigt på hans bak...Eller så ligger du i soffan/sängen med han på dig ungefär samma...Nora tycker om de när hon har ont i magen...Visst man får inget gjort men va gör de när man kan få mysa och en liten skrutt som kanske mår bra av de:-)

Ellicka
2011-05-02 @ 10:44:59

Brukar ha honom liggandes på min mage och det gillar han skarpt och då sover han. Problemet är om jag försöker röra mig eller lägga honom ner då vaknar han. Nu verkar dock problemen (peppar, peppar) vara över för denna gången. Nu sover han mycket bättre!!

Anna-Maria
2011-05-02 @ 17:31:35

Oki, ja de är samma med Nora, när jag försöker att lägga henne i hennes säng eller i vår säng så vaknar hon och skriker...Tror att de känner nått lugn när de får ligga och lyssna på hjärtat:-)

Ellicka
2011-05-02 @ 19:02:12
URL: http://ellicka.blogg.se/

Jo de är ju vana vid det. Det var ju det de lyssnade till inne i magen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0