Lördag!

Idag har jag och tjejerna varit och hälsat på Anna-Maria med familj. Det var trevligt och Julia ville inte (som vanligt) åka hem alls! Var jättesur och protesterade högtljutt när jag skulle ta på henne jackan för att hinna med tåget så Anna-Maria fick hjälpa mig. Julia kan verkligen vara besvärlig när hon är på det humöret. Tycker det är bra att det går tåg dit nu när vi inte har bil och det känns bra att det bara tar en kvart (eller 16 minuter för att vara noggran) att åka dit. Nackdelen är ju att man måste passa vissa tider och att det går urkasst med tåg dit på söndagar. På lördagar går det bättre med tåg.

Dadde var hemma och grejade med sin dator. Den bestämde sig för att inte starta i morse när han försökte. han har listat ut att det förmodligen är nätagrigatet som har pajat för den lyser inte som den ska. Trist. Gillar att han två datorer här hemma så att tjejerna kan sitta vid varsin dator och spela utan att det blir något tjafs. Han har kollat runt lite och en ny sådan kostar 1000 vilket inte är så dyrt men som är det när man inte har några pengar.

Alva har fått en kompis i förskoleklassen och det är hennes första riktiga kompis här i Vänersborg. I fredags undrade hon om hon kunde få vårt nummer för hon vill leka med Alva även efter skolan. Alva hade aldrig någon sådan kompis på dagis (som Julia har nu) så därför är det extra kul att hon hittat en att leka med. Självklart fick hon mitt nummer och jag undrar när hennes föräldrar kommer ringa till oss.

Nu ska jag natta Julia så på återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0