Lite glädje i denna sorgliga tid

Igår kväll gick jag och Dadde och handlade. Jag följde med ytterst motvilligt då jag var trött men såhär i eftrhand är jag glad att jag gjorde det för på vägen hem gick vi förbi Egna hems livs och på deras trappa satt det en liten söt katt. Dadde fällde kommentaren att det såg ut som en vaktkatt när den satt där. Ungefär 100 meter senare kom vi till en trappuppgång och där satt det en lapp uppe. Lappen handlade om katten Dixxie som hade försvunnit en vecka tidigare och där fanns också en bild på katten. Det var en bra bild på katten och jag reagerade direkt. Den såg nämligen precis ut som katten vi just passerat. Vi gick tillbaka och jag försökte locka till mig katten och när jag lockade på den med namn var det inga tvivel kvar. Den reagerade på namnet och svarade på det. Min make gick tillbaka och hade precis skicat iväg smset då ett fönster på tredje våningen öppnades. Det var kattens ägarinna och hon bad oss hålla kvar katten åt henne. Ägarinnan blev jätteglad över att få tillbaka sin katt och sa att det gjorde hennes dag och det gjorde definitivt minkväll för då kändes det som det var en mening med att just jag skulle följa med!

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0