På söndag fyller jag år!

Ja nu på söndag fyller jag 31 år och det ska vi fira med att gå på julmarknaden i Trollhättan i år. Ska träffa mamma där och det ska bli kul. Är lite nyfiken på vad jag ska få i prexent (är som ett barn när det gäller födelsedagar och jul) för både mamma och Dadde har redan bestämt vad de ska köpa till mig. Mamma hade till och med skrivit upp i sin almancka vad hon skulle köpa till mig så därför blir jag lite extra nyfiken. Det måste ju vara något som hon absolut inte ville glömma av när hon skrivit upp det.

På söndag är det också första advent och jag har hittat min gamla adventsstake så i år tänkte jag ta fram den. Hade tänkt att för ovanlighetens skull sätta upp julgardiner i något rum (köket var det tänkt) men jag har inte hittat några fina. Får ju bli färdigsydda eftersom jag inte har någon symaskin och för hand kommer jag aldrig få dem färdiga. Känner ju mig själv. Vill ju ha en kappa i köket också då kylskåpet står så nära fönstret. Några tips på vart jag kan hitta snygga gardiner? Har redan varit på Tygladan och Jysk och letat.

Nu sover alla mina barn sen en stund och det är skönt. Kan jag och Dadde hinna få lite tid för oss själva innan det är dags för oss att gå och lägga oss. På återseende!!

//Ellicka
Malin J
2011-11-29 @ 23:04:38

Första advent var förra söndagen vännen. Men du hinner med adventsljusen ändå. Elda på på första ljuset nu i veckan så hinner det ner en bit innan nästa söndag.Ska vi träffas den 4:e som planerat eller ska du passa på att mysa med din mamma? Vi kan ta det en annan dag så blir det inte så mycket på en gång för dig.Grattis i förskott ifall jag skulle råka glömma av det, det är mycket just nu ;-)

Ellicka
2011-11-30 @ 09:06:00

Okej. Hänger inte riktigt med känner jag :)



Jo det kan vi göra. Hade ju planerat det här med mamma innan jag planerade det med dig. Tänkte att det kunde vara smart att göra båda sakerna samtidigt eftersom jag har tjejerna denna helgen. Annars dröjer det för länge.



Tack!!

Anna-Maria
2011-11-30 @ 20:03:31

Hej!

Har du kollat Jotex de brukar ha fina gardiner, just nu upp till 60 % rabatt:-)

Annars har jag ett par röda längder och en röd/grön kappa som jag köpte till Vallmovägen när jag bodde där, har inte använt dem sedan julen -09. För att jag tröttade på dem, fick ett par längder av min mor förra året och så köpte jag en ny kappa... Du kan få dem om du vill, de är inget fel på dem:-)

Ellicka
2011-12-01 @ 08:54:06

Nej det har jag inte gjort.



Jag/Vi tar gärna emot dem om du nu inte tänker använda dem någon mer gång :) Synd att de ska ligga i en låda bara

Anna-Maria
2011-12-01 @ 19:30:53

Hej!

Håller med, jag har inte tänkt att annvända dem mer. Trodde först jag skulle ha dem i många år, men så hittade jag en kappa med änglar och då var de kört, blev även två nya krukor med änglar på förra året. Innan hade jag vita med texten "God Jul" men de hade spruckigt och klarade visst inte alla flyttar vi har gjort... Hur gör vi ses så att ni får dem. Gärna bra att ses snart så att du kan hänga upp dem. Måste bara leta fram dem bland alla mina gardiner i garderoben:-)

Ellicka
2011-12-02 @ 09:58:02

Okej. Det får du göra :)

Vi får försöka träffas någon dag snart ja. Har tjejerna denna veckan men vi kan ju träffas ändå

Anna-Maria
2011-12-02 @ 10:36:27

Hej!

Idag är jag ledig och över helgen, sedan jobbar jag på måndag och så är jag ledig fram till söndag:-)

Tittade som hastigast igår och då hittade jag de röda omtagen, har en tvättlina med tvätt framför garderoben så jag kom inte åt att titta, ska kolla idag när jag tar ner tvätten. Har ni lust att titta hit något typ imorrn eller har du fullt upp i helgen...Jag är ute och flänger på morgonen imorrn så jag känner inte för att köra till Vänersborg då, men söndag ska vi till Bergagården på julbord så då är de ju rätt håll i alla fall, då skulle de passa om du är hemma:-)

Ellicka
2011-12-02 @ 23:13:24

Vi är hemma imorgon men på söndag är vi på julmarknaden i Trollhättan. Du ska inte dit något då?

Anna-Maria
2011-12-03 @ 08:56:01

Hej!

Hade gärna gått på julmarknad i Thn men vi är på julbord på Bergagården då... Idag är jag hemma men vågar inte köra med bilen något. Gubben skulle ta den stora till jobbet idag men tog fel bil. Så jag blev tvungen att ta den stora och köra Ellen, när jag kom hem luktade de rök och bakhjulet var kokhett. ABS lampan tänder sig ibland men de har aldrig luktat något och inte varit så varmt... Men vill ni får ni gärna komma hit, annars får vi försöka få ihop de i veckan, jag jobbar på måndag och söndag i veckan som kommer:-) Tisdag är jag i Thn ska lämna in bilen och sedan på julbord med jobbet...

Ellicka
2011-12-03 @ 10:09:10

Okej. Då får vi försöka träffas i veckan då :)

Malin J
2011-12-03 @ 18:41:41

@Anna-Maria. Kör INTE den bilen igen. Bromsen har låst sig och kör du den så så har du inga bromsar ALLS efter en stund. Har hänt mig två ggr, varav den ena gången var på motorväg.110 km/h och inga bromsar var en mycket otäck upplevelse. Som tur är så kunde jag motorbromsa tills jag kom till en avfart och svänga av (i alldeles för hög hastighet= panik)fick motorbromsat lite till tills bilen saktat in såpass att handbromsen tog.

Bromsblocken har blivit snedslitna och därmed fastnat. De måste lossas innan bilen körs igen.

Anna-Maria
2011-12-08 @ 13:21:24

Malin: Jo de var en broms som hade låst sig, har fått de fixat när jag lämnade in bilen på service. Vi kommer nog få de problemet igen. Då vi nästan aldrig använder bromsen. Brukar bara använda den till att stampa till på ibland så att de inte ska låsa sig. Har fått detta tipset både från körskolan och där vi brukar lämna in bilar + min far... Eftersom annars så måste man byta bromsskivor oftare för att de blir utslitna...Sedan så hängde den sig bara en gång, när jag körde bilen till jobbet och till servicen efter hade de släppt fast jag var ut och kontrollerade... Men de är inte kul, ialla fall inte när man har barnen med sig i bilen....




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0