Nu är vi tillbaka från Turkiet!!

Vi kom redan i lördagskväll men det är första dagen som vi har varit hemma här i Vänersborg. Vincent har ju varit hos sin mormor i en vecka så vi åkte hem till henne i lördags och var kvar där till igår kväll. Tjejerna kom hem från Hiben i förmiddags och jag måste säga att jag tycker att det är skönt att de har lov denna vecka så att vi slipper iväg till skola och förskola på morgonen.

Har haft en underbar vecka i Turkiet, bara Dadde och jag. Vi åkte ju redan förra lördagen från Göteborg och Landvetter (planet lyfte klocka 22.00 ungefär) men vi kom inte fram till vårt hotell förrän på morgonen vid fem-tiden på söndagen. Då var vi vråltrötta (kunde inte sova på planet eller transferbussen heller) och gick och lade oss det första vi gjorde när vi kom till hotellet. Vi bodde på ett s.k. lägenhetshotell så vi hade ett sovrum och sedan ett kombinerat vardagsrum med liten köksdel. En balkong hade vi också naturligtvis och på den åt vi vår frukost varje morgon. Eftersom vi bodde på ett lägenhetshotell så hade vi ju tillgång till ett litet kylskåp (med frysfack) och en kokplatta så vi köpte bröd varje morgon och några dagar åt vi även middag på hotellet som vi lagade själva. Vi blev ju lite trötta på att äta ute varje gång och dessutom var det ganska dyrt (en middag kostade runt 120 kronor/person med dricka och mat inräknat). Maten var det som var dyrast för ölen kostade bara 16 kronor ungefär.

Köpte en del julklappar med mig från Turkiet (blev till mina systerdöttrar och till min tjejer) och det känns skönt att bara ha killarna kvar att köpa julklappar till (alltså Dadde, Vincent och min brorson).Det fanns ju en marknad i Alanya och där kunde man köpa väskor, väskor, mer väskor, tröjor, en del krimskrams och kryddor. Köpte en stor paket med olika kryddor till min mamma i present för att hon hade passat Vincent och Dadde köpte ett paket med blandade tesorter till oss. Vi badade också en del i Medelhavet och det var verkligen fint vatten där vi var. Stranden närmast oss var inte jättefin men närmare hamnen blev stranden finare så det är ett tips till er som tänker åka till Alanya. Om ni kan så gå till stranden vid hamnen för där är det mycket mer badvänligt.

Mer om vår resa och bilder kommer senare. Nu ska jag umgås med mina döttrar och hoppas att Dadde och Vincent snart kommer hem från affären. Var ju tvungen att handla då vi inte hade mycket här hemma då det bara hade blivit dåligt medans vi var borta.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0