Byte av både rum och säng

Nu har vi äntligen fått till bytet av rum. Tjejerna har fått mitt och Daddes rum och vi har tagit deras gamla. Det rummt de har nu är ju något större än det andra och eftersom de behöver mer plats än vi behöver så byte vi. Dessutom byte Alva och Julia sängar med varandra. Julia har ju haft en loftsäng förut och Alva en vanlig säng men nu ville Julia ha en sådan säng som Alva har och Alva tycker om Julias loftsäng så därför bytte de säng med varandra.

Nu har vi varit på Valborgs firande här i Vänersborg, sett på elden och sett på fyrverkerier. Julia ville inte på Valborgs firandet igår men hade ändrat sig idag. Hade lite picknick innan också. Vi köpte oss några kycklingspett på Kvantum (jag och mamma åt sådan i lördags och jag tyckte de var riktigt goda) och till de köpte vi potatissallad med Bearnaissås-smak. Dadde tyckte också att spetten var goda och det gjorde Julia och Vincent med. Den enda som inte var så förtjust i de var Alva.

I lördags köpte jag något som jag aldrig gjort förut. Jag och mamma var inne på Blomsterhallen. Hon köpte blommor att ha ute och jag köpte mig en kruka med en jordgubbsplanta och en smultronplanta. Tänkte på mina barn när jag köpte det och dessutom är det ju lite kul att sådant som man kan äta och inte bara titta på. Nästa gång får det bli någon blomma och då får det bli en tålig sort för jag är ju inte så där överdrivet duktig på att komma ihåg att vattna och det är därför jag inte haft så många levande blommor här hemma förut. De har ju dött för mig hela tiden och därför har det inte känts så kul att köpa eller få blommor.

Nu är det dags för sängen för mig och tjejerna. Det kommer ju en dag i morgon också.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0