Idag kommer Julia

Idag är det måndag och det är dags för min vecka igen. Alva ville dock stanna kvar hos sin pappa tills imorgon så det är bara Julia som kommer till mig idag. Alva kommer imorgon istället och det får väl gå bra. De umgås ju jämt med varandra nu när det är sommarlov eftersom ingen av dem har förskola eller fritids. 
 
På söndag fyller Julia 6 år. Hon börjar bli stor min lilla tjej och jag hoppas att hon blir glad över sin present som vi köpt åt henne (en billig digitalkamera). Jag hoppas också att vädret är bättre på söndag så att vi kan ha vårt kalas i Skräckleparken för det är så mysigt att ha kalas där. 
 
Vi har varit i Göteborg nu i helgen och där har vädret varit hyfsat (regnade lite men inte så mycket) och Vincent har övat för fullt på att gå och det märks skillnad på hur han går nu. Han går allt bättre och bättre och mer och mer. I början ramlade han ofta på rumpan men nu har han blivit stadigare och han övade mycket hemma hos sin farfar. 
 
På midsommarafton hade vi kul. Var hos Petter och grillade och vi hann precis grilla färdigt innan regnet kom. Vincent charmade alla som var där och trivdes som fisken i vattnet med att få allas uppmärksamhet. Han var inte ett dugg gnällig utan tyckte livet var toppen och åt jordgubbar och chips med oss. Sedan blev han trött och då gick killarna hem medans jag blev kvar en stund till. Vincent var så trött så att han somnade på Daddes axel när de gick hem i regnet (de fick låna ett paraply). Mådde väl inte så bra på lördagmorgon (mådde som jag förtjänade alltså) men fick ändå släppat upp mig så att vi hann med bussen härifrån halv tio så att vi hann med tåget från Trollhättan. Det blev mycket billigare för oss att åka från Trollhättan än härifrån och det är konstigt att en biljett från Vänersborg ska gå på 110 kronor när två biljetter från Trollhättan går på 100 kronor sammanlagt. Jag menar för oss två hade det ju blivit nästan dubblet så dyrt att åka från Vänersborg och med tanke på att bussen kostar lika mycket oavsett om vi åker inom Vänersborg som till Trollhättan så var det värt det. 
 
Nu kommer nog Julia när som helst så på återseeende!!
 
//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0