Zombier och ärtsoppa

Drömde inatt att jag och tre andra blev jagade av zombier. Vi beslöt oss att gömma oss i en kyrka men slut kom zombierna dit ändå. Då upptäckte vi av någon anledning att zombierna blev vanliga människor om de åt ärtsoppa så mitt upp i allt började vi koka massvis med ärtsoppa och det var det enda som zombierna var intresserade av.

På söndag fyller Julia sex år och hon längtar tills sitt kalas vill jag lova! Hon tjötar om det och vill att det ska vara idag. Hon orkar inte vänta men det får hon göra. 
 
Var på Överby idag och handlade.Köpte en present till Julia och sådana finns bara där. Träffade en gammal bekant där Anna och blev ståendes där en stund och pratade med henne. Sist jag träffade henne var sommaren innan Alva föddes och hon är ju åtta år nu så det var ett tag sedan. Hon och hennes make har varit gifta i tio år i år. Det känns lite konstigt att tänka att jag och Hiben också hade haft 10-års jubileum i år om vi fortfarande hade varit ihop men samtidigt känns det bra att vi inte firar det ihop. Har ju fått det så mycket bättre nu och jag vet ärligt talat inte om jag hade levt fortfarande om jag hade varit ihop med Hiben.
 
Ser fram emot den dagen då jag och Dadde firar 10-årig bröllopsdag! Fast först firar vi ju tio år ihop och i september firar vi vår andra bröllopsdag. Och med tanke på bröllopsdagar så får jag gratta Anna-Maria och hennes Nicklas som firar 6-årig bröllopsdag på söndag. Julia är ju född på samma dag de gifte sig och av naturliga skäl blev det inget bröllop för min, Alvas och Hibens del (till min förtret och Hibens glädje).
 
På återseende!!
 
//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0