Ny lampa till tjejernas rum

Idag fixade jag en ny lampa in till tjejernas rum. Deras gamla var ju en rosa med björnar på och både Alva och Julia tyckte att den var barnslig vilket jag faktiskt kan förstå. Deras nya lampa köpte jag på Clas Ohlson och det är en sådan här:
http://www.clasohlson.com/se/Designad-glaslampa/Pr364647000
 
Med en lila sladd. Kan dock inte rekommendera er att köpa en för först var man ju tvungen att köpa glaslampan, sedan en speciell glödlampa till den och en sladd. Allt detta hade jag köpt och var jätteglad (hade köpt sakerna i olika omgångar) och blev sur när jag upptäckte att det fanns ingen kontakt på sladden som man kan sätta i taket utan där fanns ingenting! Som tur var så hade David en sådan här hemma så jag och Julia kunde sätta upp den ändå. Tycker att det är fult att göra som de gjorde för lampan blev mycket dyrare än jag först hade trott (i skyltfönstret s¨g den ut att kosta 79 kr) eftersom inget ingick när jag köpte glaslampan och dessutom stod det inte någonstans på sladden att jag behövde ytterliggare en sak för att få den att fungera. Om inte tjejerna hade tyckt att den var fin, ville ha den och behövde en ny lampa till deras rum hade jag aldrig köpt den. Själva glaslampan kostade ju 79, sladden 69 och glödlampan kostade 39 kronor och det var ju mer än vad jag hade räknat med från början. Hade jag dessutom var tvungen att köpa till en kontakt hade det blivit ännu dyrare.
 
Sladden ser ni här på bilden fast tjejerna har som sagt en lila och inte en vit.
http://www.clasohlson.com/se/Designad-glaslampa/Pr364647000
 
Den är väl inget speciellt men Alva blev jätteglad när hon kom hem efter skolan och upptäckte att de hade den lampan på rummet istället för deras gamla vanliga.
 
Idag hade både Vincents förskola och Alvas fritids stängningsdag så det blev en lite annorlunda dag här hemma. Vincent var ju ledig och Alva fick jag hämta efter skolan klockan 13.00 istället för 15.30 som jag brukar. På fredag är det också en kort dag för henne för då är hon alltid ledig från fritids när hon är här.
 
Nu ska hämta tvätten ner i tvättstugan och sedan hjälpa David att natta Vincent. Tjejerna ligger redan och sover hoppas jag.
 
På återseende!!
 
//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0