Bra dag med trist väder!

Idag har det ju regnat nästan hela dagen men trots det har det varit en bra dag. Den började med att vi åkte till Överby alla fem och träffade mamma där. Hon ville köpa kläder till Alva i födelsedagspresent och Alva är ju en bestämd tjej som vet vad hon gillar och inte gillar så därför fick hon följa med och välja kläder. Förra gången mormor köpte kläder till henne slutade det nämligen med att Julia använde kläderna istället för Alva för Alva ville inte ha dem. Julia valde en kjol som hon också fick av mormor (eller de får dem på lördag då det är kalas) och så köpte hon en mössa åt Vincent för det ville hon göra. Hon köpte ju jackan han har nu och ville ge honom en mössa också. Sedan gick vi till BR för Alva är ju med i deras klubb och skulle välja en leksak. Det fanns inte så många att välja mellan längre så hon ville hellre vänta. Däremot valde hon och Julia varsin annan leksak och vi gick alla tre nöjda därifrån. Tjejerna för att de fått varsin leksak och jag för att de var billiga. Efter det gick vi till Mc Donalds och åt och sedan gjorde vi mamma sällskap till Trollhättan och Trolldagarna. Vi har ju sparat pantpengar och småmynt i en burk för att hitta på något kul och de använde vi idag så att Alva och Julia fick åka karuseller och köpa spunnet socker. De åkte tre karuseller och den sista (Virvelvinden) åkte jag med dem. Alva hade jättekul och skrattade medan jag och Julia önskade att den skulle ta slut. Jag som aldrig innan har varit speciellt åksjuk blev det när jag väntade Vincent och den snurrade ganska snabbt och Julia tyckte den snurrade för snabbt. Är i alla fall glad att jag åkte den med tjejerna för annars hade nog Julia blivit ännu mer rädd än hon blev nu när jag var med. Efter det åkte vi hem för då hade tjejerna fått åka sina karuseller och köpt sitt spunna socker och var nöjda precis som jag. Dessutom hade vi ju turen att det höll upp under hela tiden som vi åkte karusellerna fast vi hade med oss regnkläder i fall att det skulle regnat eller varit blött i karusellerna.

Denna helgen har det blivit väldigt mycket mormor. Vi har ju träffat henne torsdag, fredag och idag och ibland går det lång tid mellan det att vi träffas. Idag fick hon ju träffa killarna också vilket hon inte gjorde de andra dagarna och Vincent gillar sin mormor så han blev glad när han såg henne.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0