Daftöland

Där var jag och hela familjen förra helgen och det var trevligt! Vi hade ganska tur med vädret men även lite otur. På fredagen och lördagen regnade det mest på kvällarna och det åskade också men det var hela tiden långt bort så jag var inte speciellt orolig över det. På söndagen regnade det till och från hela dagen och det började regna även när vi satte ihop tältet vilket var ganska jobbigt. För ja vi sov i tält hela familjen och det gick oväntat bra med det. Hiben och jag köpte ju ett stort 6-mammatält när vi var ihop och det var det vi använde. David och Vincent låg och sov i ena tältdelen medan jag, tjejerna och Emil låg och sov i den andra tältdelen.

Hur som helst. Tjejerna gillade Daftöland men för mig var det roligaste helt klart poolen och inte så mycket karusellerna och jag tror att tjejerna tyckte likadant. Skulle gärna vilja besöka campingen och Daftöland igen men då skulle jag vilja vara där längre och i så fall hyra en stuga för det finns ganska mycket runt omkring att upptäcka och jag tyckte inte att det räckte med en helg även om jag är glad att vi kom iväg dit.

Nu är så sommarlovet slut för i år och imorgon är det första dagen för mig att skicka iväg Julia till skolan (även om skolan började redan i onsdags förra veckan). Hon har börjat i 2:an nu och Alva har börjat på mellanstadiet (i 4:an) men hon kommer att vara hemma imorgon då hon är rejält förkyld :-( Typiskt så här vid skolstarten men jag får väl vara glad det inte är båda två som är förkyld utan "bara" Alva.

Vi har fortfarande inte fått igång vår dator och jag vet inte om vi får det heller så David har köpt oss en ny. Vår gamla var ju just det, gammal, så det är inte konstigt om den har gjort sitt. Vår gamla hade David när vi träffades för snart 5 och ett halvt år sedan och den var inte ny då heller. Har verkligen saknat att ha en riktig dator (och det har nog resten av familjen gjort också) så det är underbart att ha en fungerande dator hemma igen. Tyst är den också. Den är så tyst att man knappt tror att den är på och det är verkligen ett plus för den vi hade innan var inte tyst och min gamla (som min mamma har fått låna nu) lät ännu mer än Davids.

Nu ska jag gå och lägga mig. Behöver ju upp tidigt för ett få iväg Julia till skolan och jag har ju varit bortskämd länge med att slippa gå upp tidigt på mornarna nu.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0