Ser fram emot julafton

Trots att vi inte har tjejerna på julafton och vi kommer vara hemma (blev inget med svärmor) så ser jag fram emot julafton även i år. Jag har ju mina fina killar med mig och det ska bli kul att fira jul med Vincent speciellt nu när han är så stor och förstår att julafton är något utöver det vanliga. För Emil kommer det också bli speciellt. Det är inte hans första julafton men förra året var han så liten så han brydde sig inte om att det var julafton eller inte och i år ska det bli kul att se hans reaktion på julklapparna han får. Jag hoppas även att han får behålla sina julklappar själv för storebror har haft en förmåga att knycka Emils leksaker som han tycker om och i år har jag köpt bilar till Emil vilket jag vet att Vincent älskar. Vincent kommer dock få egna bilar i julklapp och de vet jag att han kommer att gilla. Han såg nämligen de när vi var i Uddevalla och skulle kolla Emils ögon och då önskade han sig en sådan bil, en lastbil med en del småbilar, och efter läkarbesöket köpte jag en sådan till honom för då sov han. Själv är jag nyfiken på vad jag ska få i julklapp av älsklingen och så hoppas jag att han blir glad över sina egna. Vad han får får dock vara en hemlighet några dagar till för jag vill inte att han ska råka läsa det innan han fått julklapparna :-)

Imorgon ska tjejerna till sin pappa och David ska jobba den nästsista dagen innan julledigheten. Han har även fått ledigt i mellandagarna så nästa gång han ska till jobbet efter det är nästa år. Ska bli skönt att ha honom hemma hos oss nio dagar i streck utan att behöva tänka på att han ska iväg till jobb. Han gör ingen lång vecka heller den veckan för han jobbar bara en dag och sedan är det dags för vanlig helg.

Nu ska jag försöka somna. Man vet ju aldrig när lillkillarna får för sig att vakna imorgon. Ska i alla fall bli skönt att slippa stressa iväg tjejerna till skola och slippa vakna tidigt (hoppas verkligen att killarna inte vaknar tidigt till morgonen).

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0