Barnmässan

Jag och lillkillarna var ju på barnmässan i Karlstad i fredags och det var en trevlig mässa. Där fanns en del för barnen att hitta på (de som ville) och det fanns en del utställare. Tyckte inte att det fanns så mycket för just min familj där för även om de sålde en del kläder var det mest tjejkläder och inga som jag tyckte var fina. Fick mig en Loppi-påse och köpte lite nya badleksaker till Vincent. Hittade några bilar (en brandbil, en sopbil och en cementblandare) och eftersom Vincent älskar allt som har med bilar att göra så var det ju ett självklart val till honom och han blev glad över den. Köpte även en Angry Birds-ballomg till honom som tjejerna är avundsjuka över.
 
Fanns en hel del roliga och bra saker i Loppi-påsen. Bl.a. så fanns det en bitring från MAM i påsen som Emil älskar att bita på och leka med. Där fanns även en Drink All Around Cup från Bambino och en fin body
 
Är ju inte så duktig på att komma ihåg att ta kort när jag åker någonstans men några kort blev det i alla fall.
 
 
I denna byggnaden var barnmässan. Hade lite problem att hitta dit men nu har jag lärt mig något nytt om Karlstad.
 
 
Dit så åkte vi först buss till Mellerud och sedan tåg till Karlstad och vi hade fint väder och lillkillarna var på gott humör. Vincent lånade med sig en av tjejernas surfplattor och satt på tåget och spelade spel vilket gjorde det lite roligare att åka tåg så långt.
 
 
Nästa år blir det nog en tur till mässan i Göteborg istället. Är ju roligt med lite variation och den mässan är nog större än den i Karlstad. Mässan i Göteborg är denna helgen och då ska vi fira mamma (om nu alla är friska så att vi orkar åka) och dessutom är Lakrits- och chokladfestivalen i Göteborg samma helg och jag är lite sugen att gå på den istället och vem vet. Då kanske jag kan få med mig hela familjen denna gång.
 
Nu har tjejerna kommit hem från skolan så nu får jag ägna mig åt dem istället för att blogga.
 
På återseende!!
 
//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0