Möte med skolan

Idag har jag varit på möte med skolan angående Alva. Hon fick ju diagnosen ADD och autism innan sommarlovet och nu hade vi ett möte om detta och hur vi ska gå vidare för att underlätta vardagen och skolgången för henne. Tyvärr (eller kanske tack och lov) var inte Hiben med på mötet och på ett sätt var det synd att han inte var med och på ett sätt var det bra att han inte var med för jag fick sagt en del som inte hade blivit sagt annars. Fick beröm från Alvas fröken för att jag är duktig med Alva och har gjort ett bra jobb nu när inte Hiben har varit med på samma sätt (tjejerna har ju mer eller mindre bara bott hos oss denna terminen) och vi har fått igång en dialog på ett annat sätt nu än innan. På mötet var även en socialsekreterare med och det var hon som jag har pratat med tidigare efter att Hiben fått sina anmälningar mot sig (en i början av augusti och en i början av september) och det var bra att det var just hon som var med idag för då har hon fått höra vad skolan tycker och tänker också (iaf från Alvas sida).

Nu ska jag försöka vila en stund innan Julia kommer hem från skolan och peppa mig inför att prata med vårdcentralen om fortsatt sjukskrivning för någonstans har jag insett att jag inte orkar jobba just nu, jag behöver ta itu med vissa saker och jag behöver vara hemma när tjejerna kommer hem från skolan (främst för Julias skull men även för min skull) och även om jag inte blir fortsatt sjukskriven så orkar jag inte fortsätta utan får lösa det på något annat sätt. Har fått tid hos en kurator för att prata om allt detta men de hade inte tid förrän i december så jag ska dit den första december och jag hoppas att jag blir hjälpt av det.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0