Snart är dagen äntligen slut!

Snart är den här händelserika dagen över. Båda besöken gick bra men Emil ville inte alls samarbeta med tandläkaren så jag fick hålla fast honom. Domen löd i alla fall att tanden måste dras ut. Området runt tanden var väldigt svullet och tanden satt löst. Fick en ny tid på måndag igen och det är med blandade känslor som jag gjorde det. Visst förstår jag att tanden måste väck men jag fick med mig en tablett med lugnande och det känns så där att behöva ge honom det. Fördelarna överväger dock och vi fick en väldigt mild dos (han är en flugviktare vår son). Den starkaste fördelen är att han inte kommer att minnas vad som hänt efteråt och slipper skräckupplevelsen av att dra en tand.

Han var betydligt lugnare under Alvas besök på vårdcentralen och läkaren frågade om hennes småbröder brukar vara så lugna. Vincent hade med sig sin surfplatta och satt lugnt och snällt i vagnen och spelade på den medan Emil satt och kramade sin panda eller pam som han kallar den. Både blodtrycket och EKG var bra så jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan hon kan börja med sin medicin. Hon fick även astmamedicin p.g.a sin förkylningsastma och jag var väldigt tacksam över att hennes medicin inte kostade något för mig att hämta ut. Jag gillar skarpt att de har infört att barns mediciner (på recept) är gratis.

Nu ska vi sova.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0