Nu var det länge sen jag bloggade

Ja nu var det riktigt längesedan jag bloggade sist. Har varit på väg några gånger men inte haft någon riktig lust.

Förra gången jag bloggade var i maj och då hade vi precis varit hos tandläkaren med lillkillen. Då hade jag även äntligen beställt klipptid hos frisören och skulle dit senare samma månad. Jag kom dit och det var tur att det inte var en dag senare för dagen efter jag hade varit hos frisören blev lillkillen (alltså Emil) magsjuk.

Då hade vi även hela sommarlovet framför oss och nu är sommarlovet slut och skolan har börjat igen. Vi kom iväg på vår tjejresa och även om campingen inte var den bästa (och vi hade lite otur med vädret) så är jag ändå glad att vi kom iväg. Vi åkte på tisdagen och åkte hem igen på torsdagen för under natten mellan onsdag och torsdag regnade det och det regnade så mycket att det regnade in och en hel del saker blev blötta. Det var det som blev droppen och som gjorde att vi åkte hem en dag tidigare än planerat. De skryter på hemsidan om sitt fina äventyrsbad men enligt min åsikt var den inget att skryta om. I alla fall inte för det priset. De hade nämligen två bassänger och två rutschkanor och när vi var där var den lilla bassängen avstängd. Dessutom var man tvungen att betala 110 kronor per person för att komma in. Visserligen fick man tillbaka 50 kronor när man lämnade tillbaka ett magnetarmband som man var tvungen att ha men ändå. Tyckte verkligen inte att det var/är värt dessa pengarna och det var synd. Deras minizoo var också verkligen just det. Där fanns får, grisar och killingar och det var allt. Får man verkligen kalla det för ett minizoo? Att Vänern var svinkallt också gjorde inte vårt humör speciellt mycket bättre. Det positiva var att vi kom iväg, jag fick en incheckningspresent vilket var första gången som jag fått, jag och Julia spelade minigolf (Alva ville inte) och pizzan som jag åt på campingen den första kvällen var jättegod.

Nu har Julia börjat på mellanstadiet och Alva i sexan. Vincent tycker väl sådär om förskolan och ser fram emot att börja i skolan nästa år (tänk att han ska börja i förskoleklass i augusti nästa år vår "lille" kille). Emil har nu vant sig vid förskolan och springer direkt och leker på morgonen vilket känns skönt. Han får även beröm från förskolan för det har hänt så mycket i hans utveckling just nu. Han pratar massor, leker med kompisarna och verkar tycka att det är allmänt roligt på förskolan!

Nu får jag avsluta för denna gång.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0