Sista dagen på sportlovet

Idag var det sista dagen på sportlovet så imorgon är det skola som vanligt för Alva. Har haft besök här av Daddes lillebror Isak och hans tjej Sara. Han skulle köpa en av Daddes gitarrer (den som han hade när han repade) och det gjorde han också. Alva och Julia var på riktigt bushumör och det var full fart på dem hela tiden medans de var här. Var sådan fart på dem att de körde slut på mig (flin) så jag var tvungen att vila efter att isak och Sara åkt. Alva som älskar att måla gjorde en teckning till Isak som hon lite försiktigt smusslade till honom.

Gick och lade oss lite tidigare i kväll än kvällarna den senaste veckan och Alva var söt. Jag har ju som vana att räkna till 10 innan jag släcker ljuset när vi går och lägger oss (då blir det inte en massa "Jag ska bara" från Alvas sida) idag var det hon som stod vid ljusknappen och väntade på att jag räknat färdigt till 10 och sedan släckte hon. Inne i sovrummet skällde hon lite på oss att gå och lägga på oss och sa till Julia att göra det också för när Julia lagt sig skulle hon räkna till 5. Gulligt! Minns i början när jag gjorde så vilka tårar det blev när jag räknat till 10 och nu gör Alva likadant som mig. Det bevisar ju att jag faktiskt gör något bra när jag gör som jag gör och nu när de har varit så mycket här hemma hos oss så har vi börjat få rutin på det hela. Känns bra!!

Nu ligger tjejerna och sover sedan ett tag och Dadde har också gått och lagt sig. Funderar på att också göra det snart. Måste ju upp lite tidigare imorgon igen. På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0