Idag har vi varit på Torp

Idag åkte vi till Torp (alltså jag, Dadde och Vincent) och kollade i affärer, köpte julklappar (jag en till döttrarna, en till Mathilda och maken en till Vincent). Känner att jag har köpt lite mer julklappar i år än jag brukar (två till Alva, två till Julia, två gemensamma julklappar till tjejerna, tre till Amelia, fyra till Mathilda, en till Vidar och två till älsklingen) och nu är jag snart färdig. Köpte ju min första julklapp i slutet av augusti/början av september då de hade rea på leksaker på ICA Maxi på Överby och jag har faktiskt lyckats hålla mig borta från att ge döttrarna den tidigare. Att det blivit så många julklappar beror mycket på att vi åkte till Turkiet i år. Där köpte jag ju en julklapp till Alva, en till Julia, de tre till Amelia och tre till Mathilda. Känner jag mig själv rätt så kommer det bli frler julklappar köpta innan jul också. Funderar skarpt på att köpa varsin mini-Barbie till tjejerna (de ÄLSKAR verkligen sådana) och kanske en till älsklingen också, det jag kommer köpa är någon mer julklapp till Vidar och så får jag ju köpa en julklapp till lillkillen. Funderar på att vara lite halvtråkig och köpa ett gäng med nappar till honom för det behövs. Alla hans nappar har nämligen en tendens till att försvinna och inte dyka upp när man som bäst behöver dem. Har ju en hel del nappar till honom men oftast har vi bara koll på var en av alla dessa är. En napp vet jag dessutom att jag har tappat ute. Det vet jag. Hur som helst så är det i år tjejerna i min familj som blir mest bortskämda i år och så älsklingen också.

Tog ju för ett tag sedan ett ryck inne i tjejernas sovrum och möblerade om där och nu är det så dags för vårat sovrum. Lillkillen vägrar ju somna i sin egen säng och eftersom Dadde har en säng ståendes uppe på vinden så planerar vi nu ta ner den och ställa i vårt sovrum bredvid vår säng. Nu har jag alltså börjat med att fixa till så att det är möjligt att ta ner den och kommer nog att bli färdig med det imorgon. Kommer att se lite lustigt ut i vårt sovrum sedan för vi har ju redan en 1.80 säng där och sedan en till säng som är minst 90. Det gör att vi kommer få en säng på drygt 2.70 och det kommer ju helt klart dominera sovrummet totalt. Fast det blir nog bättre när det är klart för då kan någon av oss ligga bredvid lillkillen och natta honom och sedan slipper han ligga mellan eller bredvid någon av oss hela natten.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0