Min tur att lämna på förskolan

Idag var det min tur att lämna Vincent på förskolan och jag kan inte påstå att det var speciellt roligt. Han grät nästan hela vägen dit. Först grät han för att han fick sitta i vagnen, sedan för att pappa (eller mamma som han säger) inte var med och sedan för att han förstod vart vi var på väg. Han gillar inte alls att bli lämnad på förskolan men tydligen så går gråten över fort när vi väl har gått. Idag ställde han sig framför mig och sträckte upp händerna efter mig och storgrät verkligen. Han grät även när vi kom och hämtade honom men då berodde det på att något annat av barnen hade börjat gråta och då hängde han och ytterligare en annan på i kören.

Imorgon är det Davids tur att lämna Vincent och på torsdag är det min tur igen. Vi turas om att ta honom dit den veckan då jag inte har tjejerna här för att David ska slippa gå och lämna honom jämt. Den veckan tjejerna är här så lämnar jag ju dem på skolan samtidigt som Vincent blir lämnad på förskolan så då blir det ju David varje gång. Lite trist att de ska börja samtidigt och sedan slutar Vincent och Julia nästan samtidigt också så då blir det bara David som får sköta hämtning/lämning. Det skiljer ju bara 10 minuter mellan det att Vincent och Julia slutar och sedan slutar Alva vid tre.

Nu ska jag gå ut till killarna.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0