Vårt 2012!

År 2012 har varit ett händelserikt år på många sätt. Vincent har ju fyllt ett år, han döptes (på sin ettårsdag), Julia har slutat på förskolan och Vincent har börjat på förskolan. Detta är bara några av alla sakerna som har hänt i år och som vanligt har det varit blandat. Några saker har varit bra och några har varit dåliga.

Nästa år ser vi fram emot att flytta härifrån (vi ska flytta härifrån då och inte till en annan lägenhet utan till hus, det har vi bestämt och det har vi kommit överens om) och så hoppas jag att vi får jobb båda två. Sedan hoppas jag på några saker till som t.ex. att min mamma och syster blir sams igen fast just nu känns det väldigt avlägset att det ska hända. Hoppas kan jag ju alltid göra

Vad ser ni fram emot 2013? Har ni något speciellt planerat redan nu eller hoppas ni att något ska hända nästa år?

Nu ska jag titta lite på tv och bara njuta av att julen är slut för i år och jag kan ta det lugnt idag. Imorgon är det nya tag som gäller.

På återseende!!

//Ellicka
Anna-Maria
2012-12-29 @ 21:57:55

Hej!

Hm här är inte julen slut förrän efter trettondag helgen för oss. Vanligtvis tjugonda knut den 13/1...Vi brukar fira lilla julafton på trettondags afton och då brukar barnen få en liten julklapp. De var mina föräldrar som började med de när vi var små och sedan har jag infört de i vår familj oftast så brukar barnen få en film eller något litet som ligger under granen:-) Men denna gången får vi se om jag hinner iväg och köpa något för gubben har bilen tom fredag kväll då han jobbar hela veckan och den andra bilen är trasig...

Hm 2013 hoppas vi här oxå är året då vi hittar vårt drömhus, har hittat ett nu utanför Trollhättan som lockar väldigt mycket och som vi förhoppningsvis ska få komma på visning till nästa vecka. Å då får vi troligen reda på om vi får lån av banken, då jag inte jobbar så är de svårt och lånelöfte kan vi egentligen inte få förrän vi har bud på detta huset. Men vi vill ju veta lite om vi har rätt att låna innan huset läggs ut till försäljning...Hm sedan vet jag inte mer någon barnfri dag/natt med ett spa besök på Lundsbrunn hade ju inte varit helt fel ihop med gubben och även att våra bilar ska krångla mindre eller snarare inte alls för de är så jobbigt känner mig så handikappad... Annars önskar jag mig ett lugnt år med roliga upplevelser och snälla barn ( mina är visst inne i någon slags trots)...

Svar: Det låter som en trevlig tradition ni har i er familj :-)
Kan förstå att ni längtar efter att hitta ert drömhus snart. Ni har ju letat länge efter det och krångel med bilar är ju aldrig kul :-( Hoppas att ni får ett trevligt år 2013 och att resten av detta året blir bra.
Ellicka

Anna-Maria
2012-12-30 @ 13:34:28

De samma till er, jo vi har letat länge. Men de är nog de som är meningen då vet man ju till slut vad för slags hus man vill ha. Så denna gången tänker vi inte ta första bästa utan de vi verkligen vill ha...

Svar: Jo det är värt att vänta på rätt hus för annars kanske man behöver flytta igen efter ett tag och det är ju inte så kul.
Ellicka




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0