Sommartiden är slut

Inatt var det ju dags att ställa om klockan och jag har alltid undrat varför man ska göra det mitt i natten? När klockan är tre på natten blev den ju två och jag undrar vem det var som kom på att det var just då vi ska ställa om klockan? Jag menar de flesta av oss ligger ju och sover just då.

Igår var jag och killarna inne en sväng på oktobermarknaden här i stan. var ganska kallt så killarna gick och till Bokia och värmde sig och lekte i deras lekhörna medan jag gick en sväng på marknaden ensam. Köpte ett par fina vantar till Vincent och chokladtoppar plus några klistermärken till scrapbooking. Jag håller inte på just med det men jag gillar klistermärken och att jag göra anteckningsböcker finare så på ett sätt gör jag det, men har aldrig ansett mig syssla med sådant. Efter det åkte jag och Vincent till mamma för Davids önskepresent på hans födelsedag var att få gå och lägga sig när han ville en natt och vakna när han själv ville samt att hitta på saker ensam och denna helgen gjorde vi så att hans önskan gick i uppfyllelse. Vincent tyckte nog att det var väldigt konstigt att sova över hos mormor och vaknade en gång ledsen inatt men han somnade om ganska snabbt och sov till klockan var åtta (alltså enligt vintertiden, egentligen var klockan nio). Stannade kvar en stund hos mamma och åt lunch. Sedan hjälpte jag henne att fixa shop express på Jätten och efter det åkte vi hem så vi var hemma här igen ungefär klockan tre så David fick en hel dag för sig ensam här hemma. Nästa vecka som tjejerna inte är här (de kom nu ikväll) så ska killarna åka till Davids mamma och sova över där så att jag också får en dag ensam och Vincent får träffa sin farmor (de träffas ju inte så ofta eftersom hon bor i Bovallstrand). När de åker är inte bestämt än. Anette jobbar ju inom vården så det får bli när hon är ledig och det är ju inte säkert att hon är det på helgen.

Imorgon börjar höstlovet och vi ska fira Halloween för första gången med tjejerna och göra grönt popcorn och lite annat smått och gott. Ska bli kul! Vincent ska också vara ledig så vi slipper iväg till skola och förskola och det är skönt. Kommer träffa mormor en dag i veckan också för hon vill träffa tjejerna annars har vi inget speciellt planerat.

Hoppas att ni får ett bra lov ni som har det!

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0