Emil två veckor!

Idag blir Emil två veckor och jag måste säga att det har hänt massor under dessa två veckor. Emil äter mest och sover men han är mer och mer vaken på dagarna och sover gott på nätterna. Han brukar vakna ungefär två gånger per natt och somnar ganska snabbt om (förutom i natt då) och jag tycker att det går oväntat bra att ha Vincent och Emil sovandes i samma rum.

Nu har vi äntligen fått tag i en ny bostad. David och Vincent har varit på två lägenhetsvisningar denna vecka (en i Dals Ed och en i Bäckefors) och en husvisning i Dals Rostock och vinnaren blev lägenheten i Dals Ed för det var den som var finast av de tre och ligger bäst till. Jag har bara sett lägenheten på bild men den verkar vara fin och vi brukar vara överens David och jag och David gillade verkligen den lägenheten. Jag och Emil stannade nämligen hemma för jag kände att jag inte orkade med en bussresa på närmare två timmar till Ed vilket det hade blivit även om jag gärna hade velat och dessutom pratar vi ju om lägenheter att hyra (även huset var det) och inte något vi ska köpa. Då hade jag definitivt velat följa med och fått sagt mitt om det.

Idag har vi haft mamma på besök här. Hon har köpt en ståbräda till Vincent att ha nu när Emil har kommit. Jag kan ju inte köra två vagnar och med tanke på att Emil är född med akut kejsarsnitt (enda gången och lite förvånande med tanke på att jag har tre barn sedan tidigare) så får jag ju inte bära honom. Har ju bärförbud i minst ytterliggare två veckor kanske fyra veckor till och får bara bära Emil och en lätt väska som max. Är lite småjobbigt för Vincent och det där att gå är inte alltid kompisar och speciellt inte när han är sur. Då vill han ingenting och på måndag börjar David jobba igen. Kommer att bli tufft men det kommer att fungera och Vincent får lära sig att acceptera det och förmodligen kommer det att gå lättare när David inte är hemma som han varit nu.

 
Här har ni en bild på lille Emil. Exakt när bilden är tagen vet jag inte (det är David som har tagit den) men det borde varit inne på barn där han låg den första dagen så han är inte speciellt gammal på den, bara några timmar.
 
På återseende!!
 
//Ellicka
David
2013-09-22 @ 07:12:07

Det stämmer att den är tagen inne på barnavd, men han är nästan ett dygn gammal här (kollade tiden när bilden var tagen, kl 16 på söndagen).

Svar: Okej :-)
Ellicka




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0