Ommöblering pågår

Nu har vi äntligen påbörjat den stora ommöbleringen som vi haft i tankarna sedan vi träffade Linda och Andreas för ett tag sedan. Lillkillarna kommer få ett eget rum och vi kommer att flytta ut vår stora säng i vardagsrummet. Delar av soffan kommer flyttas ner till Julias rum och hon är glad för det för hon har velat ha en soffa i sitt rum ett tag. Tyvärr får hon inte plats med hela soffan i sitt rum (ganska stor soffa, men litet rum). Sedan kommer datorn som står i vardagsrummet att flyttas ner för David brukar vakna tidigare än mig och jag brukar somna senare än han och då är det bra att kunna använda datorn utan att störa den andra. Dessutom kanske jag hittar min mobiltelefon som har varit borta enda sedan den 7 december. Jag fattar inte vart den har tagit vägen och jag hoppas att vi hittar den.

Med tanke på något helt annat så har snön äntligen kommit till Ed som vi har längtat! Glädjen spreds i familjen Andersson/Herbertsson när jag upptäckte det och nu är David, Alva, Julia och Vincent på väg ut för att leka i snön. Jag och Emil får vara inne för Emil är dunderförkyld och är snorig och hostar tills han spyr vår lille stackare.

Idag har jag tjejerna här hemma och imorgon ska de hem till Hiben igen men de stannar inte där så länge. Min vecka börjar ju på måndag igen så då ses vi.

Nästa vecka är det så nytt år och förmodligen kommer mamma hit och dubbelfirar både jul och nyår hos oss samtidigt. Tanken var från början att hon skulle kommit hit idag men så blev hon förkyld och fick på råga på det ryggskott dagen innan julafton (snacka om dålig tajming) så därför orkade hon inte komma hit och med tanke på att Emil är dålig så är det nog bara bra att hon inte kom hit.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0