Händelserik dag

Ja idag kommer det bli en händelserik dag. Först ska vi med Alva till vårdcentralen nu på morgonen. Hon ska göra ett EKG och träffa en läkare. EKG:t ska göras då hon ska få medicin och eftersom min pappa hade problem med hjärtat vill de göra ett sådant först för att kolla upp så att hon kan använda medicinen. Min pappa hade ju länge problem med hjärtat och blev dålig efter att han hade gjort en by pass-operation som gick fel. Han opererades på slutet av 80-talet så det va betydligt mer riskfullt att göra en sådan operation då än vad det är nu. Tekniken och kunskapen har gått framåt under de här snart 30 åren sedan han gjorde sin operation. Det var också på grund av komplikationerna efter operationen som han senare avled, bara 4 månader efter min 10 årsdag.

Nog om det . I eftermiddag ska vi även till tandläkaren med Emil och kolla upp hans framtand. Tur att jag inte tog den tidigare tiden för den hade krockat med Alvas läkartid (som jag inte visste om men som tur var ringde jag vårdcentralen igår och kollade upp det). Den hade inte fungerat annars heller för den är vid den tiden då jag skickar iväg tjejerna med bussen på morgonen och då har David redan gått till jobbet.

Nej. Nu måste vi ta på oss för snart behöver vi gå.

På återseende!!

//Ellicka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0